Zasłaniać chłodnice - przysłaniać chłodnicę na zimę ??
Mam pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów , czy zasłaniacie chłodnice w swoich octavkach ?? Kiedyś za czasów forda escorta stosowałem ten patent tj. kartonik na atrape grila i efekty były całkiem fajne. Czy zalecacie takie działanie w silniku TDI. Szkodzina wolno sie grzeje (termostat jest ok ) , wyczytałem gdzieś w necie że przy silnikach turbo doładowanych nie powinno sie zasłaniać grila. Jakie są wasze doświadczenia ??
Możesz wrzucić jakieś foty jak to zrobiłeś? Z| czego masz osłonę na gril?
Osłona na grill i dolny wlot wykonana z paneli plastikowej (takiej budowlanej za 4 pln). Wywiercone otwory na mocowanie opaskami zaciskowymi, całość pomalowana sprayem na czarny mat. Samochód nagrzewa się dużo szybciej, średnio po 6 km - jeżeli nie ma włączonego ogrzewania. Jak na TDI myślę, że nie ma źle. Silnik dłużej trzyma temperaturę, a chłodnica nie jest uwalona od kamieni soli itp. Na zdjęciach wygląda troche mało estetycznie, natomiast w realu nie rzuca się w oczy.
U mnie Octa cały rok jeździ z zasłoniętym grilem - aby sie chłodnica mniej brudziła.
Wpływ na grzanie silnika - w lecie- żaden, w zimie - znikomy, wręcz niezauważalny.
jak wyłączysz całkowicie ogrzewanie to się szybciej nagrzeje. Taki jest minus posiadania diesla. Był już kiedyś o tym topic i wyszło że nie jest wskazane zasłaniać atrapę ani innych wlotów.
Ja osobiście zasłaniam, ale nie całą tylko około 60%. Silnik dużo szybciej się nagrzewa przy niskich temperaturach. Po nagrzaniu się silnika nie ma to znaczenia, pod warunkiem ze układ chłodniczy jest 100% sprawny.
AUTOMATY SPRZEDAJĄCE
NIEZALEŻNY OPERATOR W TRÓJMIEŚCIE www.kawomat.eu
phrix, konstruktorzy tak to wymyślili jak wymyślili moim zdaniem zasłanianie hłodnicy to głupota niech termostat i cała reszta pracuje w warunkach takich na jakie to wszystko obliczone .Może zgodziłbum się na bardzo krótkich trasach ale ja takich nie robię
Thenx za info w sumie to chyba sobie daruje zabawy z zakrywaniem bo przy naszej pogodzie i korkach może sie to źle skonczyc dla motoru. Niby można lookać na wskaźnik ale z tym róznie bywa. Jeszcze raz dzieki :wink:
Thenx za info w sumie to chyba sobie daruje zabawy z zakrywaniem bo przy naszej pogodzie i korkach może sie to źle skonczyc dla motoru. Niby można lookać na wskaźnik ale z tym róznie bywa. Jeszcze raz dzieki
Bardzo dobry wniosek.Nic nie kombinuj,bo przekombinujesz i jeszcze w koszty wpadniesz.A swoją drogą to tak jest niestety,ze diesle dużo później sie nagrzewają od benzyny i nic na to nie poradzisz.
Ja zawsze zasłaniam juz 4 rok będzie zasłonięta ale nie cała tam gdzie wnetyl od chlodnicy to zosotawiłem odłonięte generalnie ok 60-70% mam zasłonięte i jakoś mi to nic rzadnych usterek nie spowodowało 8)
Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Ja na zimę zakładam coś takiego. Nie robię za długich tras a jeśli chodzi o szybkość nagrzewania się silnika to nie mierzyłem tego ale jak to mówią co nas nie zabije to nas wzmocni :lol:
phrix...jesli chcesz miec szybko cieplo,to jedynym wyjsciem jest montaz ogrzewania
postojowego.Przy temp.0 stopni,po kwadransie grzania masz temp.cieczy 60 stopni i
cieplo w samochodzie-rewela.
diesel ma wysoka sprawnosc i slabo sie grzeje
pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Ja na zimę zakładam coś takiego. Nie robię za długich tras a jeśli chodzi o szybkość nagrzewania się silnika to nie mierzyłem tego ale jak to mówią co nas nie zabije to nas wzmocni :lol: http://moto.allegro.pl/item264982375...mowa_heko.html
Ja właśnie dziś coś takiego zainstalowałem. Doszedłem do wniosku, że przegrzać się silnik nie przegrzeje, bo o to zadba termostat, a autko będzie się szybciej grzało i wolniej traciło temperaturę na postoju. Zawsze zostają jeszcze u dołu wloty powietrza i malutki wlot w ten osłonie przeznaczony na rączkę otwierania maski. Jedyna wada tej osłonki to wydaj się, że właśnie ten otwór na blokadę maski jest troszkę za mały i maska daje się otworzyć tak na styk.
shado, nie wiem o co ci chodzi z tym otwieraniem maski - przecież dinksa masz pod grilem , a nie w grilu. osobiście używam tej osłonki - nagrzewa się tak samo długo, jak i bez, ale na postoju wolniej się wychładza- i to zdecydowanie jest zauważalne.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
zawsze zasłaniam dół chłodnicy, ok. 1/3, tam gdzie jest kratka pod tabl. rej.
z dwóch powodów:
1. szybciej się nagrzewa. (zmierzone)
2. chroni chłodnicę przed żwirem i kamieniami, których jest więcej w zimie, szczególnie w zimę w górach.
ponieważ zasłonięte jest tylko ok. 1/3 chłdnicy, nie ma to wpływu na jazdę w korkach czy w trasie.
pzdr.
Thenx za info w sumie to chyba sobie daruje zabawy z zakrywaniem bo przy naszej pogodzie i korkach może sie to źle skonczyc dla motoru. Niby można lookać na wskaźnik ale z tym róznie bywa. Jeszcze raz dzieki
Bardzo dobry wniosek.Nic nie kombinuj,bo przekombinujesz i jeszcze w koszty wpadniesz.A swoją drogą to tak jest niestety,ze diesle dużo później sie nagrzewają od benzyny i nic na to nie poradzisz.
Jezdze z zakryta chlodnica co roku w zimie. Nie ma szans, zeby auto nagrzalo sie na dystansie 10km, a tak czasem sie to zdarza. W sumie wystarczy wlaczyc ogrzewanie w trasie na wiecej przez jakis czas i tez temp spadnie Po to sa wentylatory, zeby nic sie nie przegrzewalo. Do tego mamy temp ujemne w wiekszosci przypadkow zima, wiec pęd powietrza jakos chlodzi silnik. Jak sie wentylator ma popsuty, to na 99% silnik przegrzalby sie przy +20'C i 20minut stania w korku :twisted:
W benzynach tego problemu nie ma, tam jest nadmiar ciepla, wiec zaslaniajac mozemy, ale tez nie musimy miec problem.
Moja niunia też nocuje w garazu ale jak sie rano robi niewielkie odleglosci to motor sie nie nagrzewa. Wyznaje zasade, że na zimnym nie daje po garach tw. szybka jazda odpada:-(
Chyba jednak dam sobie na wstrzymanie z zabawa w zakrywanie bo korki sa czesto spotykane a raz przegrzany silnik już nigdy nie bedzie dobry. W poprzednim samochodzie (benzina), efekty zakrywania byly super.
o widzicie a ja myslalem ze z moja octafka cos nie tak. tez wolno sie grzeje ale jak sie nagrzeje to nie usiedzisz w aucie tak parzy. tyle tylko zeby szybciej.
Komentarz